تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۲ دی ۱۴۰۴

پرمشتری‌ترین خودرو‌ها در طرح فروش ایران‌خودرو کدام است؟

مراسم قرعه‌کشی جدیدترین محصولات ایران‌خودرو روز گذشته با حضور بیش از ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار متقاضی برگزار شد؛ هرچند پیش‌بینی می‌شد تعداد متقاضیان به رقم ۱۱ میلیون نفر برسد.

ایران‌خودرو

اقتصاد۲۴- مراسم قرعه‌کشی جدیدترین محصولات ایران‌خودرو در حالی روز گذشته برگزار شد که در مجموع ۱۰‌میلیون و ۴۵۰‌هزار و ۴۶نفر در این دور شرکت کردند. هرچند پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش متقاضیان به رقم ۱۱‌میلیون نفر داشت، اما در شرایطی‌که فرآیند ثبت‌نام به ساعات پایانی خود نزدیک می‌شد؛ وب‌سایت مربوطه برای چندمین‌بار از دسترس خارج شد و تعداد زیادی از متقاضیان فرصت ثبت‌نام را از‌دست‌دادند.

در حالی این دور از فروش خودرو از سوی خودروساز با هجوم مشتریان مواجه‌شده که اختلاف قیمتی قابل‌توجه خودرو از درب کارخانه تا بازار و حذف شرط و شروط ثبت‌نام مانند افتتاح حساب وکالتی از جمله دلایل این رشد تقاضا عنوان می‌شود. در عین حال، اقتصاددانان با زیر ذره‌بین بردن این استقبال گسترده از خرید خودرو، ریشه آن را نه در نیاز واقعی خانوار بلکه در رشد تورم در اقتصاد ایران، تداوم سیاست منسوخ‌شده قیمت دستوری و سیاست‌های انقباضی دولت برای جمع‌آوری بخشی از نقدینگی در دست مردم می‌بینند.

طبق آمار‌های ارائه‌شده از سوی کیوان پناهی، مدیر بازاریابی و فروش ایران‌خودرو، از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان این مرحله از فروش محصولات ایران‌خودرو، ۹‌میلیون و ۶۱۰‌هزار و ۶۵۵ نفر در طرح عادی، ۷۲۱‌هزار و ۲۵ نفر در طرح خانواده و جوانی جمعیت و ۱۱۸‌هزار و ۳۶۶ نفر در طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده ثبت‌نام کردند. همچنین در این مرحله، در مجموع ۳۱‌هزار و ۶۱۰ دستگاه خودرو عرضه شده‌است. گفتنی است؛ متقاضیان در این دور از فروش بدون نیاز به مسدودسازی حساب بانکی می‌توانستند درخواست خرید خود را ثبت کنند. همچنین، در این دوره ۱۲‌مدل خودرو شامل پژو ۲۰۷ TU ۳ با موتور TU ۵ P و سقف شیشه‌ای، راناپلاس با موتور TU ۵ P، دناپلاس دستی با موتور EF ۷ P و گیربکس MT ۶، سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز، سورن پلاس XU ۷ P، ری‌را اتوماتیک، هایما S ۵ پرو، هایما S ۷، هایما S ۸ و‌هایما X ۷ عرضه شد. بر اساس داده‌های منتشر‌شده، در بین محصولات عرضه‌شده،

هایما S ۸ و پژو ۲۰۷ صدرنشین بیشترین میزان تقاضا بوده‌اند. در طرح فروش عادی، ۲‌میلیون و سه‌هزار و ۶۵۳ نفر برای خرید خودروی‌هایما S ۸ ثبت‌نام کردند. همچنین یک‌میلیون و ۱۴۸‌هزار و ۱۴ نفر نیز متقاضی سایر محصولات خانواده این خودروی پرمتقاضی بوده‌اند، پس از هایما هم خانواده پژو ۲۰۷ با استقبال گسترده متقاضیان مواجه شدند؛ به‌گونه‌ای که در طرح فروش عادی، یک‌میلیون و ۸۷۲‌هزار و ۶۶۸ نفر برای خرید این خودرو ثبت‌نام کردند. بعد از این دو خودرو نوبت به دنا، سورن و رانا می‌رسد. یک‌میلیون و ۲۶۶‌هزار و ۲۷۴نفر متقاضی خرید دناپلاس بوده‌اند، همچنین در مجموع یک‌میلیون و ۳۵‌هزار و ۱۵۳ نفر نیز برای خرید دو خودروی رانا و سورن ثبت‌نام کردند. در ضمن، رقم متقاضیان برای خرید خودروی ری‌را، در این دوره از فروش محصولات ایران‌خودرو به ۶۶۵‌هزار و ۹۹۰ نفر در طرح عادی رسید.

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار